Saturday, February 6, 2010

CINTA


Cinta: fahami pendirian ini

cinta sebelum perkahwinan atau selepas perkahwinan, itu pilihan anda, akibat darinya adalah tanggungan diri sendiri..saat nie saya sgt geram..saya tidak brapa gemar berbicara secara serius tentang cinta kerana saya akan mengkritik fikiran org laen hua3 jahat haha..sebetulnya sye tergerak hati utk tulis sedikit tentang cinta selepas saya merasakan ada sesuatu yg paling saya nak elakkan ingin kembali..saya tegas dengan pendirian..saya hanya akan menanti sebuah ikatan yg sah, bukn ikatan tanpa tali ^_^ jd tolonglah fahami ini..boleh??

Cinta: mari kte selami dasarnya

ckp tnteng cinta..suke sye utk selami dasarnya, kembali pd permulaannya,back to basic...jika ada yg berkata.'Cinta itu fitrah manusia, we need it', yup saya fahami itu,kerna sya juga seorg manusia kui3..tp tgklah kemana arah tuju cinta kte itu dpersembahkan..kepada pemilik cinta itu, atau pd penerima cinta itu..

Allah itu pemilik segala cinta.

DIA pemberi cinta.

seperti coretan ustaz Pahrol Juoi dalam bukunya Tentang Cinta.

analoginya..cinta itu ibarat hadiah dari Allah, lalu manakah yg perlu lebih kte cintai, hadiah atau pemberi hadiah?

alhamdulillah, sye mudah memahami hakikat ini. sye harap anda juge begitu..^_^..

ye suka sye mengesyorkan pd mereka yg maseh x paham tentang definisi sebenar cinta ant dua insan & cinta kepada Penciptanya, dan mcm2 ag hakikat sebenar yg remaja sekarang perlu tahu tentang cinta..banyak2 lah membace buku yg berkaitan dgnnya...sye bukanlah sesiape utk berckp tentang cinta dlm konteks yg sgt serius, hanya dpt berkongsi apa yg sye faham je ...

alhamdulillah, sye amat memahami cinta ini tp dlm pemahaman sye sendiri kerna Tuhan itu kurniakan hidayahnya dlm pelbagai bentuk & x dinafikan hidayahnya dlm pembacaan sye..Alhamdulillah

sye sgt berharap, apa yg sye faham selama ini..tidak akan diperdaya oleh anasir2 jahat.. sye sgt bertawakal padaNya tentang hati ini..

Cinta : biarkan aku perbaiki diriku

sebetulnye, apa yg saye mahu dri cinta..biarlah hanya sye saje yg tahu..ngee~~ hee yg pasti,biarlah sye perbaiki diri menjadi hamba yg terbaik untukNya..

"untuk mendapatkan yg soleh, kte perlu manjadi solehah" kan...hehe

.......................

ok2..stop stop..kamu..boleh x sye x nak ckp pasal nie ag..sye segan & sye x gemar..can I??alrite

OK hari ini, 08-02 adalah bezday Shud2.. jd shud2, Hapi Bezday..umur anda dah meningkat k, jgn nakal2 nak sakat org ag hehe..moga hidup diredhaiNya selalu..Uhibbuki fillah..salam syg^_^

2 comments:

  1. bagus la tue...banyakkan pembacaan...nanti leh kongsi dgn ain. Ain banyak yg xtahu.

    ReplyDelete