Saturday, January 15, 2011

satu cinta

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s'gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku, 
Keimananku.
 
Engkau satu cinta
Yang s'lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang salam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan.......

Oh Tuhan .... s'lamatkanlah hamba ini

Dari segala fatamorgana dunia
 
Oh Tuhan .... jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia 
 
cahaya satu CINTA
setelah sekian lama, saya kembali terkesan mendengar kembali lagu ini, di ta'lim pertama bersama adik-adik kolej ..astaghfirullah al azim :'( ..tiadalah yang lain aku harapkan kekuatan melainkan DIA..=(

Tiadalah daya dan kekuatan ku melainkan kekuatan Allah semata-mata. Betapalah lemahnya diri sebagai hamba-Nya yang dhaif dengan dosa bagaikan pepasir dipantai. Tatkala diambil sedikit sahaja kenikmatan dari diri apabila diri lalai akan tanggungjawab sebagai seorang hamba-Nya...terasa benar bebanan yang ditanggung...terkadangnya terasakan tidak tertanggung dek jasad yang kerdil ini.

Ya Allah, sebagai hambaMu yang kerdil ini serasanya tidak layak aku menghuni syurgaMu, namun tidak juga aku mahu terjun ke nerakaMu. Bimbinglah diriku ya Allah ke jalanMu yang lurus, jalan yang Engkau redhai dan bukan jalan yang Engkau murkai. Cekalkanlah hati ku ya Allah, kuatkanlah semangat ku ya Allah, tetapkanlah iman ku ya Allah...sesunguhnya akulah insan yang penuh dosa dan ampunilah dosa-dosa ku ya Allah dan terimalah taubat ku ya Allah.

Terlalu berat rasanya bebanan yang dipikul ini dan sesungguhnya tiadalah Tuhan yang aku sembah melainkan Engkau ya Allah dan nabi Muhammad itu sesungguhnya pesuruh Engkau, dan kepadamulah yang aku sembah dan meminta pertolongan. Keluarkanlah aku dari belenggu yang memenjarakan ini dan berilah aku peluang memperbaiki lagi diriku yang terlalu tidak sempurna ini, agar aku dapat menjadi seorang hambaMu yang lebih baik dari semalam.

Dengarkanlah rayuan dan permohonan hambaMu yang dhaif lagi hina ini ya Allah Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Pengampun, dan perkenankanlah. Allahum maajirna minannar3. Rabbana aatina fiddunnya hasanah, wafil'ahirotihasannah, waqinaa'azaabannar....Amin 

1 comment: