Tuesday, October 13, 2009

demi Allah yang hidupku dalam genggamanNya,aku mencintai sahabatku lebih dari nyawaku

wahai sahabat ku...

bertenanglah, kawallah hati mu
jika keinginan mu begitu membuak untuk mengetahui sesuatu namun
jalan menyingkap langsir kebenaran itu adalah di atas landas yang batil
& hanya mengundang murka Illahi
perlukah diteruskan
???

percayalah
pertolongan Allah itu dekat
dan jodoh itu ditangan Nya
mutlak


dunia remaja penuh pergolakan
kadang hati membenarkan yang batil
menutup yang hak
.
hati ini sentiasa baru
sentiasa berubah-ubah
maka kawallah ia sebaiknya
jagalah ia kerana ia begitu berharga
lalu kemanakah wajarnya kita kendali hati ini
kalau bukan kepada yang lebih berharga
DIA lah ALLAH
.
masa depan kita di tangan Nya
baik mahupun buruk
percayalah
itulah aturan terbaik dariNya
jangan dipersoalkan mengapa
tetapi singkaplah yang tersirat
renunglah jauh ke masa hadapanmu
sungguh Allah itu hebat
.
tidaklah mampu kita mengubah masa depan kita
melainkan dengan pertolonganNya pasti


siapakah yg tidak menginginkan masa depan yg baik
ilmu penuh didada, kejayaan menanti di hadapan
suami yg soleh, isteri solehah
anak2 soleh
& solehah

namun segalanya bermula dari diri kita sendiri
jika jalan yang dipilih pada awalnya adalah murka Illahi
lalu apa yang ada pada akhirnya
.
sahabat
tinggalkanlah ia
jauhilah ia
jangan dekatinya walau hanya sekadar pandangan mata
jangan dibiarkan yang palsu itu bermaharajalela
menguasai hati, tempat jatuhnya pandangan Allah


aku hanya sahabatmu yang sedikit ilmunya
namun yang sedikit itu aku cuba kuasainya
aku tidak layak menasihatimu
kerna aku jauh lebih jahil darimu
namun mengertilah
pengalaman mengajarku
.
hati ini pernah dicemari
lalu datang hidayah Allah
mengetuk pintu hatiku
bangunkan aku dari lena yang panjang
betapa aku menyesali kekhilafanku
syukur Allah memilih hati ini untuk ditarbiyah
.
dan kau sahabatku
pastinya aku inginkan yang terbaik itu hanya untukmu

No comments:

Post a Comment