Monday, October 12, 2009

bende yang kite terlepas pandang~

matlamat hidup
alhamdulillah..da agak 2 bulan kut x bertemu kak saie.. ari nie d 4th kami berhalaqah
~matlamat hidup~

nampak simple kan,,tp serius cakap sejujurnye saye x pernah memikirkan soal matlamat hidup sampai lah pd malam ini kak saie menyedarkan saya betapa pentingnya bagi kita mempunyai satu salasilah keluarge..eh salah..salasilah perancangan hidup untuk jangka mase panjang sampai umur 40 tahun kut kak saie suh wat...heee dimane perlulah bagi kita bermatlamatkan yg berkait dgn akidah kita sebagai seorang Islam...
1st2 saya bercerita tentang sejarah hidup selama 19tahun saye dibumi Tuhan ini....
1st time kut saye luahkan segala..heee sampai nangis2 kut bile sampai bab mak,,
huhu mak,ibu,umi adalah perkataan yg sensitif bagi saya..isk3
.malu je, tp xpe. rase lega pulak
kata kak saie, kisah hidup saya mungkin biase saje bg saya, tp bg org len ia mungkin suatu yg wow amazing... saya mule memikirkannye...mungkin btol...
betapa Allah itu sungguh hebat, diaturnye hidup saya begitu cantik sekali... Allahuakhbar
saya mule menghargai ape yg terjadi di mase past saye...Allah itu tahu ape yg terbaik bagi hamba2Nya...percayelah...walaupun saye berada di zaman jahiliyyah dahulu kala, namun nikmat Allah itu x pernah putus dari hidup saya...mungkin inilah carenye Allah mentarbiyahkan saya...diberinya kejayaan demi kejayaan, kesenangan demi kesenangan supaya saya bersyukur n sentiase x lupe diri n x bongkak n x sombong n sentiase la mensyukuri segalanya.. jadi saya mula teramat bersyukur di atas segala yg terjadi dalam hidup saya..alhamdulillah
pada penjenguk2 sekalian, mungkin cara ini adalah yg terbaik bagi kita untuk muhasabah diri kembali...singkap kembali mase lalu, selami ia hingga dapat anda lihat betapa hidup ini sungguh adalah aturan yg terbaik daripada Allah..
dan mungkin selepas ini sahabat2 kalian bolehlah membuat satu chart perjalanan hidup anda sampai umur 40 tahun.. kaitkan perancangan hidup anda itu dengan akidah, iman, ihsan dan.... 1 lg x ingat huhu
'orang yang gagal merancang sebenarnya merancang untuk gagal'
maaf, x banyak dpt dikongsi..x brape ingat huhu
ketandusan idea
memory losss
huhu
sok ade test princ..mari stadi hee (^_^)v
n ade xperiment juge...wahhh suke3 =)

No comments:

Post a Comment