Tuesday, February 28, 2012

taman di bawah langit.

18022012.


insan yang berdiri di depan taman ini tak punya apa. hatta hati bukan miliknya, apatah lagi dirinya. yang pasti diri itu tetap ingin percaya yang sungguh-sungguh pada Yang Memiliki Segala-galanya. 
Dia kurniakan taman surga di dunia ini. untuk kita sungguh-sungguh gapai taman surga di akhirat.





 kata assyahid imam hassan al banna : '' Andai Islam seperti sebuah bangunan usang yang hampir roboh, maka akan ku berjalan ke seluruh dunia mencari jiwa-jiwa muda. Aku tidak ingin mengutip dengan ramai bilangan mereka, tapi aku inginkan hati-hati yang ikhlas untuk membantuku dan bersama membina kembali bangunan usang itu menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah.''

kata aku : aku ingin hati yang ikhlas itu...

'dan sesungguhnya pada binatang ternak itu benar-benar terdapat pelajaran bagi kamu. kami memberimu minum daripada apa yang berada dalam perutnya susu yang bersih antara najis dan darah, yang mudah di telah bagi orang-orang yang meminumnya." 16:66






taman dunia itu indah. taman di surga itu lebih indah.


p/s: menaip ini dengan perasaan yang membuak-buak ingin menyatakan rasa sayang ini pada mereka yang saya sayang...

miqdad.


:muslim itu...bukannya superhero yang kebal dari derita, sedih, gundah dan gelisah. akan tetapi, muslim itu membeban semuanya di dunia dan hatinya menunggu khabar baik dari Yang Maha Berkuasa: 


No comments:

Post a Comment