Wednesday, December 15, 2010

...

mempersiapkan diri untuk menghadapi dan menyelesaikan
” Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagi mu,dan
boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui,”
2: 216


dikatakan jika segalanya keranaNya, tidak perlu ada kekecewaan
maka aku harap, tika saatnya tiba, aku mahu
keredhaanku mendahului kekecewaanku...
kerana aku ingin didik diriku
lakukan hanya keranaNya
dan keyakinanku padaNya adalah sepenuhnya
subhanaAllah

‎"Tetaplah kamu bersetuju dengan Allah dalam keadaan susah dan bahaya, fakir dan kaya,sempit dan makmur, sakit dan sihat, buruk dan baik, memberi dan mencegah. Saya tidak melihat ubat untukmu melainkan berserah diri kepada Allah swt."
-Syeikh Abdul Qadir Jailani berkata-
kuatkan aku, tika saat itu tiba :(

1 comment:

  1. insyaAllah moga kita sentiasa saling menguatkan...

    ReplyDelete